söndag 23 maj 2010

Filmkväll

Det blev dubbelt upp med filmkväll igår. Först var vi på bio och tittade på Robin Hood. Jag gillade den filmen, det var en trevlig berättelse, filmen var välgjord och Russel Crowe har haft en speciell plats i mitt hjärta sen Gladiator. Det är sällan jag ser en film som är över två timmar lång utan att önska att den skulle ta slut redan efter en och en halv timme.

Då bion slutade redan halv åtta, bestämde vi oss för att titta på en film till när vi kom hem. Vi såg på en film med äkta nostalgi känsla, som får en att drömma sig tillbaka till högstadiet, nämligen Fucking Åmål.
Jag börjar alltid "längta" tillbaka till högstadiet då det är Stafettkarneval, speciellt då jag hör hejarklackarna. För övrigt har jag haft extra mycket högstadiefeelis den senaste tiden, nästa lördag har vi nämligen klassträff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar