tisdag 8 oktober 2013

Skogen

Igår blev det en liten länk i skogen. Av någon anledning kändes benen jättetunga, och jag släpade mig fram. Ändå lyckades jag få en medelfart på 6:12 min/km, hur det gick till vet jag inte riktigt.



Jag sprang en av mina favoritrundor, där man får hoppa/klättra över flera träd på vägen. Igår var egentligen första gången jag förstod att hösten är här, skogen sprakade av färg. 

Man måste passa på att springa i skogen nu, snart är det för mörkt. Jag tycker mycket bättre om terränglöpning, det kräver mer balans och muskelstyrka, samtidigt som det är skonsammare för kroppen.

Annars har jag hittat en bra rytm med träningen. Att lägga upp ett schema har fungerat för oss, jag har knappt missat något pass sedan vi började med det nya systemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar