onsdag 4 november 2009

Att bo på militärområde

Att lägenheten vi bor i är på Dragsvik område får en att dra underliga slutsatser ibland.

Idag när jag kom hem från arbetet pratade jag i telefon med Annika, plötsligt stängs samtalet av och jag har inga möjligheter att ringa tillbaka. Först tror jag att det är telefonen det är fel på, den är inte precis i världens bästa skick. Då min arbetstelefon och Rogers telefon konstaterar att "nätet är överbelastat" börjar jag bli orolig. Är det månne så att terrorister stängt av mobilnätet på området, och att de kommer att attackera oss nu då vi är avstängda från omvärlden?

Efter att min panikattack gått över och telefonen går att använda igen, är jag glad och nöjd. Då kommer nästa panikmoment, någonstans hör jag stora smällar, det låter så som jag tror att bomber låter. Detta bådar verkligen inte gott.

Jag ser upp mot himlen och ser hur den mörka skyn färgas röd och grön. Vad händer riktigt?!? Roger och jag sticker ut för att inspektera, och då ser vi hur de skjuter stora fyrverkier vid ungefär Björknäs industriområde.

Är det kanske så, att det inte alls är terrorister som attackerar, utan att det är Ekenäs Energi som firar 100 års jubileum?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar