tisdag 15 februari 2011

Monaco

day 26. photos of your favorite weekend


Att välja en bild från ett favoritveckoslut är svårt, jag har upplevt hur många trevliga veckoslut som helst. Alla veckoslut är per definition bra.

Jag valde detta veckoslut, då vi under lördagen vistades i södra Frankrike och besökte bland annat Pont de Gard. På kvällen anlände vi till Nice, och följande dag körde vi vidare från Nice till Monaco. När vi startade på söndagsmorgonen var det något jippo i staden, en hög med löpare hade intagit vägarna, som var avstängda för motortrafik.

Då visste jag inte vad det var frågan om, men jag har funderat på saken senare, och idag kollade jag upp vad det var. Samma dag, 9.11.2008, var det maraton i Nice. Helt crazyt att jag varit på plats då, nu skulle jag gärna fara dit igen, och springa denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar