onsdag 2 mars 2011

Träningen har börjat

På måndagen hade vi, alltså maratonskolan, vår andra träff i Kisakeskus. Vi gick igenom teori angående löpteknik, lite muskel- samt stretchingsövningar och annat intressant.

Roligaste av allt är att vi äntligen fick vårt träningsschema. Det är så skönt att ha ett schema att följa igen. De senaste månaderna har min träning blivit så sporadisk, vanligaste kommentaren som hörts här hemma efter arbetet är "jag far på länk imorgon istället".

Nu är det andra bullar! Förutom att jag bloggar om min träning på Maratonbloggen och här, så skall vi också efter fyra veckor mejla Reino, vår tränare, och berätta hur det går. Som om detta inte skulle vara tillräckligt för att få baken ur soffan har vi ännu regelbundna artiklar i Västra Nyland om våra framsteg.

Dagens pass då? Lite på åtta kilometer, med ett snitt på 7 min/km. Inte världens bästa start, jag var lite distraherad av podcasten jag lyssnade på, men en start i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar