torsdag 8 mars 2012

Sista länken

Dagens länk var kall och hal. Jag kämpade mig igenom 10,45 kilometer med en medelfart på 6:05 min/km. Utan mitt sällskap skulle träningspasset inte alls varit angenämt, som tur kunde man fokusera på diskussionerna istället för isen. 

Mitt humör svängde uppåt när jag kom hem och kastade kläderna i tvätten. Jag insåg nämligen att under de två kommande veckorna kommer mina länkar att bestå av svettiga löpturer längs stranden på en tropisk ö. Jag får byta ut lager-på-lager träningskläderna mot shorts och linnen. Förhoppningsvis är all snö borta när vi kommer hem så att man kan börja springa på bar mark igen. 

Jag ser också mycket framemot april månad som träningsmånad, då skall sista kanterna på träningsformen slipas, så att jag är redo för Helsinki City Run den femte maj. 

2 kommentarer:

  1. Synd att jag missade det trevliga sällskapet. Nysprungen och nyduschad. Men nu f-n räcker det med den här kylan och halkan. Morr. Fartlekte lite ikväll, bara för att inte frysa häcken av mig.

    SvaraRadera
  2. Jag kutade också som en galning hem för att inte börja frysa alltför mycket. Jag är så utled på detta väder och alla is! Men snart, snart, är det vår.

    SvaraRadera