tisdag 24 november 2009

Julpynts inventarie

Lillajul närmar sig vilket betyder att det börjar vara dags att ta fram julpyntet. Jag börjar dock vara en aning trött på det jag har i förrådet, men så är det väl för alla. Jag borde ha inventarie, och kolla vad som egentligen finns i pafflådan märkt "julgrejer".

Nu när vi bor i större lägenhet behöver vi förstås mera julpynt. Jag skulle vilja shoppa loss riktig ordentligt, men jag vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja. Och så är jag lite snål, känns dumt att spendera hiskeliga summor pengar på något man har framme ett par veckor varje år.

En sak är i alla fall säker, i år ska vi ha en stor julgran. Jag älskar att klä granen, men det värsta jag vet är att plocka ner pyntet och föra ut julgranen när julen är över. Tur så har jag Roger som sköter den biten.

Granen vi hade i USA var maffig, eller vad säger ni? Nedanför granen är en bild på världens underbaraste katt, Zorro som gömmer sig bland alla presenterna.

2 kommentarer:

  1. Jättefin gran! Eller är det en tall? :)
    Ja jag skulle också vilja ha en massa massa pynt, men för min del brukar det bli så att jag hinner knappt ta fram pyntet (typ dagen före julafton) så ska det tas ner tillbaka...

    SvaraRadera
  2. Det är nog en gran, men med långa barr, de är ganska vanliga i USA. Jag gillar dem bättre som julgranar då de är tjockare.

    Det är verkligen inte lätt det där med julpynt, när ta fram och när plocka bort?jag tröttnar oftast på allt som heter jul efter julannandag.

    SvaraRadera