måndag 9 november 2009

Karisrevy

Igår var jag och tittade på Karisrevyn "På ruinens brant". Det var en riktigt intressant upplevelse, med flera godbitar.

För den som inte är så insatt kan Wikipedia berätta att en revy är en: "underhållningsform som består av en blandning av musik, dans, sketch och monolog. Till kupletterna och sångerna används ofta kända musikstycken som försetts med nyskrivna texter. I sketcherna behandlas aktuella ämnen med satir och humor."

Gårdagens revy var alltså en blandning av flera olika sketcher där den röda tråden var en kommun som står på ruinens brant. Vissa av sketcherna var väldigt korta, och ibland hade jag svårt att hänga med i vad som egentligen hände. Andra sketcher var riktigt roliga, där revygänget lyckats få en ordentlig slutkläm på skämtet. Sedan fanns de även de scener som kändes alltför långa, där en skojig tanke dragits ut så att det roliga försvann.

Första akten var kanske lite trög, men då man tänker på att det var dagen efter premiären så är det helt förståeligt. Till andra akten var skådespelarna mera igång, och där fanns det flera ställen t.o.m. jag (som är totalt humorlös) skrattade högt.

Summa summarum vill jag säga åt alla att gå och se denna revyn! Gänget har jobbat hårt och fått ihop en rolig revy med många lokala anspelningar.

Jaane, min kära bror, spelade sina roller med ett mycket bra flyt, men han börjar väl vara pro vid det här laget. Min favorit syster Zaida visade att hon kan dansa, och skrämde mig med att visa att hon håller på att bli en riktig kvinna. Kenneth, min pappa, har höjt ribban och verkligen förbättrat sin prestation på scenen. Jag är så stolt över dem alla!

Helt fräckt har jag stulit bilderna från Tryckeriteaterns hemsida. För mera bilder, gå in på denna sida.

2 kommentarer:

  1. och plötsligt utan förvarning rodnade jag.

    SvaraRadera
  2. Tänk att det finns nåt som får Dig att rodna!

    SvaraRadera