onsdag 2 februari 2011

Konditionstest

Imorgon skall jag till Kisakeskus för att göra ett konditionstest. Detta test gör sedan grunden för hela Maratonskolans träningsprogram. Jag är lite nervös, tänk om jag inte alls gör bra ifrån mig? Kanske jag har en sådan där dag när ingenting går som jag vill, och min kondition visar sig vara helt usel.

Testet går alltså ut på att man springer en kilometer i olika fart, farten bestäms av pulsen. Första varvet skall vara så långsamt det går att springa, sedan ökar man farten för varje varv. Det blir fem till sex varv, och den sista kilometern skall i princip gå på maxpuls. Vår tränare tar också blodprov under testets gång, för att kolla mjölksyrevärdet och annat skoj.

Jag meddelar imorgon hur det har gått, om jag fortfarande lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar