fredag 11 februari 2011

OutRun Espoo -extreme maastojuoksu

Jag fick Juoksija-tidningen hem på posten idag, och där hittade jag en kul grej som jag definitivt skall satsa på. Finlands svar på Tjurruset, OutRun Espoo. Mera information om loppet hittar ni här.

Nu börjar jag ha årets tävlingar klara:
  • Jag startar säsongen med OutRun, som ordnas 9.4. 14 km terräng.
  • Det följs av Broloppet på Lövö, ett halvmaraton 18.6.
  • 29.6 blir det Kanontian, som jag sprungit ett antal gånger tidigare.
  • Paus över sommaren, fram till terrängloppet Raseborgsruset 4.9.
  • Säsongen avslutas med Östersjömaraton, där jag för första gången någonsin springer 42,2 km!

Jag förbehåller rätten till ändringar.

2 kommentarer:

  1. Låter som en toppen plan det där! :)

    SvaraRadera
  2. Känns riktigt bra faktiskt. Lite av varje, och maraton som en perfekt avslutning.

    SvaraRadera