måndag 4 juli 2011

Vecka 19

Nu har min maratonträning kommit in i den mest spännande delen av programmet. Det kommer att bli många kilometer sprunget de kommande sju veckorna, som är de intensivaste veckorna på programmet. Efter det börjar den sista sexveckors-perioden, som mest är nedtrappning, och sedan är det dags för det jag drömt om så länge, maratonloppet.

Jag har svårt att förstå att det gått 18 veckor sedan jag började träna med maratonskolan. Tiden har gått otroligt fort, men maratonskolan har ändå blivit en del av mig. Det kommer säkert att kännas tomt den andra oktober, då maratonet är sprunget. Då gäller det bara att sikta på nya mål, Lidingöloppet är t.ex. något jag vill fixa.

En sak är i alla fall säker, jag tänker inte sluta springa. Så länge benen håller tänker jag utmana mig själv och samla medaljer.

PS. Juni var min bästa månad hittills, 133,91 kilometer och 14h 21 min löpning. Vi ska se vad som händer i juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar