torsdag 7 juli 2011

Vilket pass!

På schemat idag hade jag: Fartuthållighet 30 min (3 min raskt / 2 min lätt, puls på raska delarna 180 (AnT + 5 slag) och långsamma delarna lätt jogg) samt uppvärmning/nedjogg 15 minuter lätt löpning.

Nu är det dock så att jag inte kan se tiden och pulsen samtidigt på min klocka, så jag omvandlade FU-delen till 3 minuter snabbt och två minuter långsamt. Söta Moses så tungt och roligt det var! Jag hade Roger med som draghjälp, och rutten var grusväg med Många Jobbiga Backar.

Svetten lackade och jag njöt som bara den. Den första tre-minutaren var den snabbaste, då hade vi en medelfart på 4:47 min/km (pulsen låg på 176). Den nästsista hade jag högst puls på, 185 i medel, och farten låg på 5:10 min/km.

Som belöning när vi avverkat 9,73 km på 57 min 37 sek hoppade vi i Grabbskog träsk. Helt underbart att dra några simtag efter ett liknande pass.



Mina trötta fötter får en välförtjänt vila efter ett hårt pass.

Jag noterade när jag kom hem att jag har samma pass nästa vecka, men då är FU-biten 45 minuter. Mamma Mia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar