söndag 26 februari 2012

Söndagslänken



Jag har njutit av denna soliga vinterdag på bästa möjliga sätt, jag har spungit en härlig långlänk i skogen. Det var tungt, blåsigt och en hel del nysnö, men också helt underbart. Resultatet blev 16,51 kilometer, 1h 39min, 6:03 min/km, 1 141 kcal och en hel del svett.

Under löpturen lyssnade jag på de två senaste Marathon Training Academy-avsnitten. Medan jag korsade en större väg tittade bilisterna konstigt på mig när jag småskrattade åt de klockrena kommentarerna i podcasten. Det är kanske inte varje dag du ser en skrattande löpare längs med en större väg. 

2 kommentarer:

  1. Vi såg din man i skidspåret och så tänkte vi att snart kommer du också men du valde tydligen tossorna istället. Det börjar nog pirra i benen nu när asfalten kommer fram.
    H. Skidentusiasterna

    SvaraRadera
  2. Ingen skidning här ännnu, kanske nästa år, vi får se. Jag ser så framemot asfalten, man kommer att flyga fram, jämfört med vad man gör nu, bambi på hal is.

    SvaraRadera