torsdag 30 april 2009

Revsionsnämnd och vappen

Igår hade revisionsnämnden möte. Det var riktigt intressant, fastän lika deprimerande som fullmäktigemötet på måndagen. Siffrorna ser verkligen inte trevliga ut. Nåja, det är inte i mina händer att reda upp det, jag skall bara kontrollera att de andra fixar det.

Det blev mycket prat om vad man kan göra, och största frågan är i det här skedet hur man kan motivera personalen att komma med tips för hur de kan förbättra och effektivera helheten. Jag tror att problemet ligger precis här, många som arbetar inom kommunen känner sig inte alls motiverade. Många är trötta pga extra arbetet kring samgången. Vissa dataprogram har inte alls fungerat, och det har orsakat mycket extra arbete. Många känner sig säkert trötta på hela systemet, och då kanske man inte är så inspirerad till att förbättra heller. Det är lättare att bara strunta i allt och fortsätta som förut.

Nu kom min bror in, så jag tappade tråden. Fortsätter senare. Glada Vappen på er alla!

3 kommentarer:

  1. Vad håller du egentligen på med när du följer med sånt? Är det ditt jobb eller intresse, eller..? Ja, kommer inte på flera alternativ.

    SvaraRadera
  2. Alltså ja, jag var tydligen inne på Mickes konto, min man, så det var inte han som skrev det, utan jag, Michaela.

    SvaraRadera
  3. :D Det är nog intresse skulle jag säga. Jag sitter alltså i revisionsnämnden i Raseborg, och där håller vi på och funderar på liknande grejer. Är med för första året, så allt är nytt och spännande ännu :)

    SvaraRadera