fredag 2 april 2010

Hotell-liggaren

Vi var och tittade på Hotell-liggaren som går på Tryckeriteatern i Karis, igår. Det var en fars som alla andra, mycket smällas i dörrar, vackra älskarinnor, fula älskare och allmänt missförstånd. Skratt utlovades och skratta fick vi.


Fastän scenen var sparsam med rekvisitan var det en rik föreställning. Skådespelarna kom ihåg sina långa repliker, och levererade dem träffsäkert. Fastän jag inte gapflabbade hela tiden var det nog ett ständigt fnitter.

Min bror såg ytterst underlig ut som kinesen Wong, och min syster såg vuxen ut i sina kläder. Hennes roll som Maria var den enda "lugna" rollen och det var skönt att vila ögonen på henne då allt annat var kaotiskt.

För kaotiskt blev det, till sist var jag totalt stressad över alla "plot twists" att det nästan kändes som en lättnad då vi hörde orden "jag tror det här är slutet".

Men så skall det ju vara då det är fars.

Nästa gång spelar de i Karis på lördagen, sen flyttar de till Karelia. Missa den inte, alla behöver lite kaos och skratt ibland.

Bilderna tagna av Jan Lindroos, lånade från Tryckeriteaterns hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar