torsdag 13 januari 2011

Jaget

Jag har haft intensiva dagar på jobbet de senaste veckorna, med årsskifte och annat skoj. På kvällarna har jag varit hemma, slöat och mest funderat över vad jag borde få gjort på arbetet följande dag.

Det är roligt att ha mycket på jobbet, men det känns som om jag lite glömt bort mig själv. Mitt jobb-jag har varit starkare än mitt personliga jag. En sak som hjälper när jag känner såhär är att fara ut på länk.

Då kan jag stänga av allt annat, bara vara med mig själv. Dessa länkturer ger inga rekordtider precis, jag lunkar på utan att fundera på löpstilen. En fot framför den andra, total frihet att fara dit jag vill.

Jag lyssnade på en podcast där de pratade om hur långdistanslöpare är mer introverta än vanliga dödliga. Det tror jag på, för att kunna springa tiotals kilometrar ensam måste man vilja umgås med sig själv. Njuta av att vara för sig själv. Det behöver förstås inte betyda att löpare inte trivs tillsammans med andra människor.

Som avslutning, en katt som gillar pussel (speciellt pusselbitar) och en annan som är så söt i sin korg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar