onsdag 17 augusti 2011

Vilodag

Det har varit en aktiv start på veckan. På måndagen träffades maratonskolegänget i Kisakeskus där vi tränade 90 minuter i tänkt maratonfart. Min kilometertid blev 5:39 min/km, dvs håller jag det till första oktober så kunde jag komma under 4 timmar. Känns kanske inte troligt, men man vet aldrig.


Igår träffades LöpskaKlubben och for ut på en tur i ösregnet. Det regnade så att jag kunde vrida ur kläderna när jag kom hem, riktigt hard core. Ändå var vi sju tappra kvinnor som ville länka. Hon som organiserat hela grejen sade att de som far ut i regn är riktiga löpare, de som stannar hemma på sofflocket är joggare. Så jag kan kanske kalla mig löpare?


Det blev 16 kilometer på måndagen och 15 på tisdagen, vilket betyder att jag redan överstigit 30 kilometer denna vecka. Passen har varit relativt snabba, med en medelfart under 6 min/km.


Skönt med vilodag idag, på torsdagen är det dags för ett fartuthållighetspass till, och på fredagen skall jag masseras. Jag känner att mina muskler behöver knådas.

2 kommentarer:

  1. Klart du kan kalla dig löpare! Det har du väl kunnat ett bra tag redan va? :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det beror på hur det klassificeras. Jag tror nog att jag är löpare, men i Runner's World för ett tag sedan skrev någon att man ska klara av milen under 45 minuter. Så dit har jag ett tag. Men egentligen tror jag inte på det, om man känner sig som en löpare så är man det. :)

    SvaraRadera