onsdag 13 maj 2009

Att undvika göra saker man borde

Det är ingen lätt konst att hela tiden undvika göra de saker som man verkligen borde göra. Men jag är faktiskt ganska bra på det. Facebook hjälper enormt, så också oredan man har hemma samt katterna som vill bli ompysslade.

För tillfället stirrar jag bara tomt ut i luften utan att fokusera på det jag borde. Ändå är det inte något verkligt jobbigt jag måste göra. Skall vara opponent och borde läsa igenom personens slutarbete med ett kritiskt öga. Att verkligen göra det är egentligen mindre stressigt än att hitta på saker för att unvika att göra det.

Men, men, nu skall jag väl gå ett varv runt lägenheten igen. Kanske man borde tvätta lite? Och diskmaskinen blev just färdig så jag borde plocka kärlen i skåpen. Alltid finns det något man kan pyssla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar