måndag 30 maj 2011

Garderobsrensning

På torsdagen åker jag till Stockholm för två dagar fyllda av shopping, mat och vandrande. Men för att njuta av shopping krävs det rum i garderoben.

Jag har alltså städat mitt klädskåp under veckoslutet. Jag gick igenom precis allt, och samlade de textiler jag inte ville ha kvar på fönsterbrädet.

Det blev en hel del, som ni ser. Förutom detta har jag också en plastkass med urtvättade underkläder som omvärlden inte behöver se.

Det är mycket hälsosamt att gå igenom garderoben innan en shoppingtur. Jag noterade vilka kläder som är utslitna och nötta av mycket användning, och vilka som jag aldrig gillar. Jag skall försöka handla mer av den första kategorin. Sedan behöver jag också somriga kjolar, capribyxor och skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar