lördag 14 maj 2011

Kort men uppiggande

På eftermiddagen idag kände jag mig otroligt hängig. Huvudet var tungt och magen pöste. Min hjärna berättade åt mig att fara ut på länk men min kropp ville inte lyda. Till sist sade Roger till på skarpen, att NU far vi ut.

Med tungt hjärta begav jag mig ut. Efter 30 sekunder kändes det great. Det blev en kort länk, 6,5 kilometer på 40 minuter, men det räckte bra till för att rensa huvudet och göra mig piggare inför kvällen.

Jag hann t.o.m. med lite backträning, två gånger spurt uppför en längre backe. Efter första varvet var min puls uppe i 194 slag/minuter. Högt för en slö lördagslänk.

När vi kom hem gjorde jag lite muskelövningar och stretchade grundligt. Nu är jag redo för Eurovision hos grannen. Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Trevlig helg till dej med :)

    ps. bruléen är enkel att laga... det är bara det sista skedet när sockret ska fixas som är jobbigt när man inte har en brännare... men bli inte rädd, det gick riktigt bra i vanlig ugn också. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag ska göra mitt bästa :)

    SvaraRadera