måndag 1 juni 2009

Äckligt

Ceasar hoppade just in genom fönstret med en död fågel i mun. Han drog den genom hela vardagsrummet tills han släppte ner den på golvet. Sedan var det meningen att vi skulle berömma honom då han tagit livet av en så stor fågel. Och den var faktiskt stor, nästan lika stor som honom. Men något beröm fick han inte. Jag bara skrek, och skrek, och sen skrek jag lite till. Det är så äckligt med fåglar, speciellt då man tänker på alla bobbor de har. Bläkä.

Nu ryser jag varje gång jag går nära vardagsrummet, även om sambon fått skrubba och desinfiera golvet ett par gånger om. Bläkä. Nästa gång kommer han väl in med en råtta eller en orm, då tror jag att jag svimmar.

2 kommentarer:

  1. Så är det med katter.

    Vet du att det skrivs desinficera inte desinfiera. :D

    SvaraRadera
  2. Jo, dom är hopplösa. Tack för rättelsen, jag stirrade på ordet en stund, visste att det var fel men jag orkade inte rätta det...

    SvaraRadera