torsdag 4 juni 2009

Underbara posten i Ekenäs

Igår satt jag som på nålar hela dagen på jobbet. Jag väntade bara på att komma hem och se om jag hade fått ett mycket väntat paket på posten. Cyklade hem som en galning då klockan slog fyra, och, inget paket eller papperslapp om paket fanns i postlådan. :(

Men! Så slog det mig att kanske paketet finns på posten, men de hann inte få den lilla lappen till mig med gårdagens post. Så jag tänkte, jag ringer till postkontoret och frågar. Tyvärr har de ingen direkt nummer till något visst postkontor (kanske just pga såna dårar som jag) och efter att jag lyssnat på en maskinsvararen en stund gav jag upp. De skulle knappast ändå vara villiga att hjälpa mig.

Men! Så slog det mig att jag kan ju fara till posten direkt och fråga. Så, sagt och gjort, jag tvingade sambon att köra mig då jag inte ville cykla i regnet. Sprang in i posten och frågade med andan i halsen om de händelsevis fått ett paket adresserat till mig. Kvinnan tittade på mig lite lustigt och frågade varifrån detta paket skickats. Jag svarade Konsolinet..., och började fundera om det kanske inte var en så bra idé att komma till posten heller.

Hon var underbart snäll och for och sökte. Hon sökte, sökte, och sökte lite till. Kollade varenda paket på kontoret. Vid det här laget började jag känna mig riktigt dum, hur desperat får man bli? Men så plötsligt sade hon, "här är det ju". Det hade kommit!!! Mitt älskade the Sims 3 spel fanns där och väntade på mig. Jag tackade henne och jag skulle ha pussat henne, men hon verkade inte riktigt vara med på noterna.

Så igår spelade jag hela kvällen, och tror att jag kommer att göra det idag också. Tack gode gud för regn som inte ger en dåligt samvete då man sitter inne hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar