lördag 18 juli 2009

En dag i Helsingfors

Tanken var att Roger och jag skulle fara till landets huvudstad för lite klädshopping. Reorna brukar göra det extra skojigt att handla, då priserna är precis i min smak. Jag hade tom en ursäkt att söka skor, jag behöver ett par svarta sandaletter till bröllopen vi ska på i augusti. Tänk er, att man måste köpa skor eftersom man behöver ett nytt par. Kul!

Nåja, det gick inte precis som vi tänkt oss. Istället för att fynda kläder och skor köpte vi en massa andra underliga saker. Det blev två brädspel, två spel till min DS, tre böcker; Sophie Kinsellas nyaste bok Twenties Girl, en bok som jag köpte endast för titelns och omslagets skull, the Art of Undressing samt Daughter of the Sun, som jag anar att är dålig. Utöver detta handlade vi även ett spaghetti-mått och en Audrey Hepburn DVD-box med sex filmer med denna eleganta skådespelare. Det är bara att sätta på spelaren och bli inspirerad.

Så, jag kom hem med allt annat än kläder. Jag börjar likna min bror. Hemska tanke.

2 kommentarer:

  1. Två brädspel och två ds-spel men de listar du ju inte! Vad är det för något?

    (Förresten Daughter of the Sun, det är inte Lonnie Ezells bok är det?)

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte lista dem först, men så fick jag bråttom att spela spelen, så jag hann inte :)

    Och nej, det är någon annan. Kommer inte ihåg, någon som har skitit ut en hel massa böcker i alla fall.

    SvaraRadera