torsdag 30 juli 2009

Krukmakare Harald

Rubriken är min brors påhitt. Han nämnde Krukmakare Harald åtminstone tre gånger innan jag fattade vad han syftade på. Ibland är jag lite långsam i svängarna.

Igår var vi alltså och tittade på Harry Potter. Fem minuter före filmen skulle börja märkte jag att jag lämnat glasögonen hemma. Det störde mig verkligen, eftersom bilden tappar sin skärpa totalt utan dem. Nåja, vi satt långt framme så jag hängde i alla fall med i filmen. Och jag måste säga, fast alla andra påstått att den var dålig, så tyckte jag om den. Massor. Det hände kanske inte så mycket, men den var fint gjord och flera grejer såg precis ut så som jag målat upp dem i huvudet efter att läst boken. Min favoritkaräktar är helt klart Luna Lovegood, hennes Griffindor hatt var det bästa i hela filmen!


Filmen gjorde att jag nu bara vill ta alla sju böcker och sträckläsa dem. Det var en tid sedan jag läste alla, börjar faktiskt bli ett par år tror jag. Och, hör och häpna, Roger sade då vi cyklade hem från bion: "kanske jag borde försöka läsa lite Potter". OMG! Roger har läst två böcker frivilligt i hela sitt liv.

Av alla underliga saker som hände under kvällen var nog detta det underligaste. Jag köpte en påse godis, amerikanska pastiller. Inte alls någon stor påse, men jag orkade inte äta upp hela! Ungefär hälften blev kvar, som fortfarande ligger hemma och väntar på mig. Jag tror att detta aldrig hänt förut, jag, orkar inte äta upp en påse godis... Vart är världen på väg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar