fredag 17 juli 2009

Tapeter

Igår vandrade vi omkring i Rautia på jakt efter ett hänglås och en brandvarnare. Vi "råkade" hamna vid tapetavdelningen, och jag "råkade" öppna en bok med olika tapeter. Det var som en magisk bok som öppnade en helt ny värld för mig. Jag har aldrig förstått att det finns så många olika tapeter att välja mellan!

Där fanns snygga och fula tapeter, mörka och ljusa, mönstrade och enkla, dyra och billiga. Jag som hade tänkt att jag försöker hitta en tapet jag tycker om och så väljer jag den. Men om det finns ett tiotal som skulle passa perfekt, hur väljer man då?

Tycker verkligen synd om de personer som bygger ett stort hus, hur bestämmer de hur de ska inreda rummen? Jag har alltid sagt att jag inte vill bygga hus eftersom jag inte vet hurudant hus jag vill ha, i form av var rummen är placerade och hur stora de är. Men nu tror jag det skulle bli ännu svårare att välja väggar och golv. Det finns ju så många kombinationer som är ursnygga.

Annars, vet någon om någon bra webshop som säljer tapeter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar