lördag 11 september 2010

Inspiration från böcker

Lyssnade på en intervju med Bart Yasso och blev inspirerad till att köpa hans bok, My life on the run. Han har sprungit maraton på alla sju kontinenter, och skriver om sina upplevelser i denna bok. Förutom detta har han även lagt upp olika träningsprogram.


När jag en gång handlade böcker passade jag även på att köpa What I talk about when I talk about running av Haruki Murakami, en japansk författare. Han skriver mer om känslan att springa, varför han älskar det. Tror jag i alla fall, jag har inte läst boken än.

Nu är mitt problem då det att jag inte vet vilken bok jag ska börja med. Båda verkar spännande och intressanta, samt fyllda med motivation. Någon som läst?

Jag var bara tvungen att sätta in denna bild. Direkt det finns papper eller böcker inom räckhåll för vår lilla busunge, är hon där och tuggar. För tillfället arbetar hon på Rogers VISA-räkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar