måndag 6 september 2010

Träningsvecka 18, 8 av 26 veckor kvar

Förra veckan var en bra vecka. Träningen var kanske inte spektakulär i sig, men den gav mig mycket motivation och den var kul helt enkelt.

Tisdagen blev 7,5 km och på torsdagen sprang jag 5,5 km. På söndagen blev det inget långpass, istället körde jag fullt på Raseborgsruset. Totalt plockade jag ihop 26 km.

Söndagens rus var helt perfekt. Det är underbart att riktigt få pressa sig och se vad man klarar av, för det mesta är det mer än man skulle tro. Det motiverade mig att fortsätta träna, och att se mig om efter andra liknande lopp i regionen.

Jag märker att jag behöver ha ett mål för att orka fortsätta träna. Alltid något att arbeta för, bli snabbare, orka längre, eller varför inte både och?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar