onsdag 12 augusti 2009

Regnet det bara öser ner...

Kul med regn... eller sen så var det kanske inte så kul heller. Speciellt inte om man cyklar till jobbet. Vanligtvis brukar jag inte tycka att mina 3,5 kilometer till jobbet är så farligt, men idag var det verkligen inte kul. Regnet bara öste ner, jag kunde knappt se något när jag cyklade fram.

När jag äntligen kom till jobbet var jag dyblöt. Mina skor var fyllda med vatten, jag kunde vrida en hög vatten ur mina byxor och på basis av mitt hår skulle man kunnat tro att jag just duschat (i smutsigt vatten). Nåja, som tur är hade jag i alla fall en vattentät rock på, så en del av min kropp hölldes torr. Nu sitter jag i genomvåta byxor, fryser och väntar på att dagen skall ta slut.

Det värsta är att jag skulle kunnat ta bil, men jag tyckte att det är alltför jobbigt att hitta parkering i centrum då det är torgdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar