måndag 30 augusti 2010

Obehag

Jag har aldrig tyckt om att ringa till personer jag inte känner. Idag blev jag påmind om varför.


Ringde till en vilt främmande människa idag, har aldrig pratat med personen tidigare, han var bara ett namn på ett papper. Jag framför mitt ärende, han är artig och trevlig men när jag ber om uppgifter som bör kollas upp ursäktar han sig och säger att det tyvärr är lite opassligt just nu. Han håller på att välja en kista till sin mor som just gått bort.


Vad skall man säga i en sådan situation? Jag är totalt hopplös på liknande diskussioner, jag lyckas alltid säga något sårande och/eller opassande. Jag vill inte ens ta upp liknande ämnen med mina närmaste vänner, som vet hur bra jag är på att kläcka ur mig grodor och förlåter mig för det mesta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar