söndag 15 augusti 2010

Träningsvecka 15, 11 av 26 veckor kvar

Det har blivit mycket dåligt med träningen under sommaren. Det har varit så olidligt hett att jag inte klarat av att springa. Nu och då har jag dragit löparskorna på, men inte alls så regelbundet som jag borde.

Nu äntligen har jag kommit igång igen. Tänker inte se bakåt utan fokusera framåt, utan fortsätta träna hårt och se vad jag klarar av i oktober.

Veckans träning har varit långsam, men då det alltid varit en tryckande hetta på runt 25 grader, så tycker jag att det är helt OK.

Tisdag: 7,37 km, medelhastighet: 6 min/km

Torsdag: 8,07 km terräng och backträning. 6:32 min/km

Söndag: ett långpass på totalt 15,06 km. Sprang 14 km på 6:30 min/km, sista kilometern varvade jag ner med snabb gång.

Totalt blir det alltså 30,5 km, vilket känns bra. Nu gäller det att fokusera på terrängen, så att Raseborgsruset den femte september går under 1h 15min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar