onsdag 30 september 2009

Bugg

Igår var det danskurs igen. Tredje tisdagen vi är där nu, och så småningom börjar jag minnas hur man dansar bugg. Igår var dock en lite trögare timme, vi gick igenom mycket grundsteg och koncentrerade oss på "ramen". Egentlig dans blev det bara två låtar.

Jag förstår nog varför vi måste öva grundstegen grundligt, de är en så viktig del av att allt fungerar. Men liiite mera dans skulle det gärna få vara. Vi byter partner med jämna mellanrum, så att man ska få prova dans med olika typer och på det sättet förbättra sin egen stil. Det är ett utmärkt sätt att lära sig, men det leder till att jag inte riktigt kommer igång ordentligt. Partnerbytet sker efter en halv låt,ibland blir det tre byten under en låt, så det betyder att man dansar med samma man i ungefär en och en halv minut. Just som jag vant mig, så byter vi.

Nåja, jag önskade vid slutet av timmen igår att vi skulle få dansa fritt i femton minuter eller så vid slutet av lektionen. Det är så sällan jag har möjlighet att dansa med Roger, så jag hoppas de nappar på mitt förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar