onsdag 16 september 2009

Ensam i natten

Usch så det är mörkt ute. Skönt och jobbigt på samma gång. Kan inte fatta att det är så här mörkt när solen ska gå upp 6:56 idag.

Inatt sovde jag för första gången ensam i vår lägenhet. Roger är uppe i Vihtavuori med jobbet och han har lämnat mig ensam i tre dagar. Allt gick helt bra, förutom att jag vaknade mitt i natten av att Esmeralda mjauade högt. Det finns bara en orsak till att hon har sådana ljud inne: hon har hämtat in något kräk som hon vill visa åt oss.

Modig som jag är steg jag upp, och tände alla lampor för att se ordentligt. Och mycket riktigt, på köksgolvet ligger en död mus. Jag börjar dock bli immun mot sånt här vid det här laget. Plus att klockan var fem på natten och jag halvsov fortfarande. Så jag plockade kallt upp musen med en tidning och förde ut den. Yey! Så modig jag är!

2 kommentarer:

  1. Jag är faktiskt också lite ensam idag...favoriten är på kurs i nationens huvudstad. Desto roligare att se honom då han sedan äntligen kommer hem, va? :)
    Känns det ändå inte lite tryggare med lilla katten hemma? Själv är jag tyvärr mega-allergisk mot katter, hundar, hästar och dylikt... :(

    SvaraRadera
  2. Jo, du har så rätt, det är bra att gubbarna är borta ibland så märker man hur mycket man tycker om dem. Visst är det skönt att ha katten som tar hand om en, även om hon hämtar in möss :)

    SvaraRadera