söndag 6 september 2009

Raseborgsruset

Idag var det då raseborgsruset, och vädret var perfekt för att springa i skogen. Natten var fuktig, så det fanns mycket syre i luften. Det var varmt, men solen sken inte, så man orkade springa bättre.

Banan på 13 kilometer var tyngre än jag mindes det. Terrängen var verkligen tuff, då fem kilometer av bestod av en liten skogsstig. Man fick hoppa över rötter, ducka under fallna träd och försöka att inte slinta på den våta mossan.

Oberoende hindren gick det helt OK. Jag klarade inte min önsketid på 1h 15min, men jag sprang på lite under 1h 18 min, så jag tycker det är riktigt tillräckligt bra. Det blir en medelfart på 10 kilometer i timmen, vilken är en passlig fart för längre sträckor.

Resten av dagen har jag slappat, tittat på Ice Age 3 och haft söndagsfeelis. Nu ska jag se på Amazing Race som börjar igen, yee. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar