söndag 16 maj 2010

Träningsvecka 2, 24 av 26 veckor kvar

Det är varmt ute idag, hur varmt förstod jag inte innan jag i gassande sol segade upp för en kilometerlång backe. Svettigt värre ska jag tala om för er, men samtidigt underbart skönt.

Denna träningsvecka har sett ut enligt följande:

Tisdag: 4,72 km, tid 28:57, medelhastighet 6:08 min/km.

Torsdag: 7,18 km, tid 42:16, medelhastighet 5:53 min/km.

Fredag & Lördag: Promenad i STHLM från morgon till kväll, ingen aning om hur långt eller hur fort, men sjuka fötter hade jag.

Söndag: 7,45 km, tid 45:06, medelhastighet 6:03 min/km.

Totalt: 19,35 km, 1 h 56 min 19 sek.

Köpte annars en superbra guide till träning när jag var i Sverige. Tidningen, som är 164 sidor tjock, innehåller massor med bra information om löpning. Den tar upp utrustning, träning, olika övningar, kost, hur man håller sig skadefri samt en massa andra bra grejer. Rekommenderar den varmt till alla som springer längre sträckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar