torsdag 10 juni 2010

Dagen efter dagen efter

Det blev lite senare än planerat, men utlovad recension och bilder ska ni få.

Konserten var great, jag njöt verkligen av varje sekund. De spelade i nästan tre timmar, och det var fart och fläng på hela tiden. Flera gånger under kvällen drog sångaren upp fans från publiken, de fick sjunga, spexa sig och krama sin idol. Det var ljuvligt att se tonårsflickornas ansikten, fyllda av glädje och förvånan.

Green Day spelade alla låtar jag ville höra, sjöng för full hals med i Basket Case och Minority. De fick konserten att kännas personlig, även om vi var 23 000 personer där.

Som utlovat, min outfit för kvällen. Sist och slutligen inget speciellt med den.


Lite fyrverkier bjöds det förstås på.

Och massvis med konfetti. Är man gammal om det första jag tänkte på då de började skjuta ut den var att "så jobbigt det blir att städa"?

HBL dissade konserten totalt, vilket gjorde mig så arg. Alla får ha sin åsikt, det är klart, men att ha en sådär tydligt negativ inställning till allt redan från början för mig att se rött.

5 kommentarer:

  1. Åååh, va skoj det verkar varit! Riktigt snygg var du ju!

    SvaraRadera
  2. Jag kan int heller tåla HBL:s recensioner. Dom dissade också SATC 2 helt och hållet, dessutom avslöjade dom stora delar av hela handlingen. Man får en känsla av att de är totalt negativa före dom ha sett nånting av de som dom ska recensera. Och okej, filmen var inte toppen, men inte heller så dålig som dom utmålade den att vara. :)

    SvaraRadera
  3. Du var ju hur chic som helst! :)

    man ska inte läsa recensisioner helt enkelt. Såna där tyckare verkar anstränga sig att vara negativa för att verka respekterade recensenter.. eller va fan de nu har för problem. När jag läste den tänkte jag att knappast tycker fansen att det var en dålig konsert. När blev det fel på publikfrieri?
    Kul att du är nöjd, det är väl huvudsaken!

    SvaraRadera
  4. Jag pratade med ett par kompisar och också sade att de var väldigt besvikna. Men när jag sedan nämde för dem att vad hade de väntat och vi pratade om punk och dess ursprung ändrade de nog litet attityd.

    Jag är så gammalmodig (och gammal) att jag anser att punk skall spelas i små källarvåningar som i Pub Norris och det skall vara svett, action och oljud.

    Men jag tycker det är bra att folk går på dessa konserter så vet man att de ordnas flere och att du tycker DU fick valuta för pengarna. Det borde väl räcka.

    SvaraRadera
  5. Liza, tusen tack :)

    Cecci, jo, det här är inte första recensionen som fått mit att ilskna till. Oftast kan man följa regel: dålig recension, bra, bra recension, dålig.

    Jenny, tack! Tror det var i Friends el nåt annat program de sa att recensenter är typer som inte klarat av showbusiness och därför tar ut sin ilska på alla som klarat sig. Mera publikfrieri åt folket!

    Pappa, svett, action och oljud fick vi nog mycket av! Och, absolut, punk är något helt annat än en operaföreställning. Jag fick absolut valuta för pengarna, det var värt mycket mer än vi betalade!

    SvaraRadera