måndag 14 juni 2010

Gorillapod

Jag har länge sökt efter ett bra stativ till systemkameran. Det verkade totalt omöjligt att hitta ett som var stadigt, lätt, litet och relativt billigt.

Men, så hittade vi ett med Roger, i lilla Ekenäs! Närmare bestämt hos Boströms foto.

Stativet är gjort av Joby, och heter Gorillapod SLR. Det går att böja i alla möjliga vinklar, så att man kan ställa det så gott som var som helst. Det väger ingenting, men står ändå stadigt. Och visst ser det tufft ut?

Nu blir det True Blood, säsongspremiär. Spännande. Hoppas serien håller standarden uppe.

2 kommentarer:

  1. Suck! Fast jag läste texten tänkte jag ÄNDå att det var nån sort inredningprydnad..det tog en stund innan jag förstod vad det var...God natt liksom... :)
    Häftigt stativ!

    SvaraRadera
  2. Det är inte så lätt alltid. Första gången jag såg det här stativet tänkte jag också på något HELT annat än något som har med kameror att göra ;)

    SvaraRadera