söndag 27 juni 2010

Träningsvecka 8, 18 av 26 veckor kvar

Tillbaka från midsommarfirandet, och vi lever alla. Det har varit superskönt med en långhelg, och det känns helt OK att fara tillbaka på jobb. Sista veckan innan semestern börjar!

Träningen har inte gått så bra. Tisdagen körde vi totalt 8 km, inklusive 5 km fartlek som var långt ifrån någon lek. Mitt ben stred emot och det blev inte till något.

Fredagen gick också dåligt, musklerna var tunga och jag släpade mig fram. Det blev 9,6 km, på 1:06 om jag minns rätt.

På grund av allt detta har jag bestämt mig för att ta en liten paus. Mina ben vill inte samarbeta med resten av kroppen. Jag skippade dagens långpaus, och tänker ta ledigt från nästa veckas tisdags- och torsdags pass. På söndagen hoppas jag vara i skick igen.

Det är väldigt tråkigt att vara tvungen att göra ett sådant här beslut, jag vill ju springa! Men, om jag inte tar paus blir det aldrig bra, jag bara måste acceptera att det är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar