söndag 23 oktober 2011

Kotka

Det var tyst här på bloggen under veckan, för jag har haft en hel del på gång. Jag har bland annat varit till Kotka på arbetsresa. Vi bodde på ett helt härligt hotell, Karhulan Hovi, som jag kan rekommendera varmt åt alla som reser österut. 
Högt till tak är alltid trevligt.

En idiot som fotar sig själv. Titta på bilden nere i hörnet.

Det är ingen mindre än svenska kungaparet, som övernattade här i slutet av 80-talet.

Maten var god och väldigt finsk, till frukost serverades t.ex. hemlagad yoghurt. Jag sovde som en stock i deras sköna sängar. 

Jag hann inte se så mycket av staden Kotka, men vi besökte Maretarium, ett akvarie med finska fiskar. Jag kunde konstatera att jag endast känner igen några få arter som lever i finska vatten.


Vissa fiskar är mer fula än andra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar