torsdag 12 januari 2012

Så du är duktig!

Den senaste tiden har jag fått kommentarer från främmande människor då jag har varit ute på länk. När jag sprang uppför en backe sade en kvinna som var ute och rastade hunden "så du är duktig". Jag var andfådd av den branta backen och kunde inte svara med något annat än ett litet fånigt skratt.

Förra söndagen ropade en äldre dam åt mig "du är spänstig". 

Vad händer? Jag kommer bara på en orsak till detta beteende: de tycker att det ser så trögt ut för mig så de vill motivera mig att orka vidare.

Brukar ni få kommentarer av personer ni möter på gatan när ni är ute på länk?

2 kommentarer:

  1. först en till kommentar,positiv feedback:Jo du ÄR duktig! Och jag tror att folk i allmänhet beundrar människor som motionslöper. Det gör jag! I år har min löpning decimerats kraftigt, men visst har det hänt att någon har sagt "heja,heja" eller visat tummen upp när jag varit på länk.Och personligen tycker jag det är jättekul, även om liknande tankar som dina (att de försöker motivera en att orka vidare)kan ha snuddat förbi.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det ganska roligt. Det sporrar mig definitivt att springa litet hårdare uppför backen. Det är bara så ovanligt i Finland att man blir tilltalad av främmande människor. Hoppas du kommer igång med löpningen igen :)

    SvaraRadera