lördag 17 augusti 2013

Simmat

Babysimningen var lyckad, vi hade jätteroligt. Direkt vi kom i vattnet började Jon skratta och sparka i vattnet, man såg att han njöt. Att det var kallare än badet vi brukar ha hemma spelade ingen som helst roll. Ungefär 20 minuter orkade han, sedan såg man att han blev trött, då låg han bara i vattnet och stirrade ut i tomma intet.
 
Upplevelsen var nog en fullpott för hela familjen, jag väntar redan på nästa lördag. Allt gick smidigt i omklädningsrummet, men jag valde att duscha ordentligt hemma. När ni babysimmat, har ni farit med babyn i bastun efteråt? Vad tyckte era barn om det?
 
Jon har världens coolaste simdräkt, han har fått ärva morbrors gamla från det ljuva 90-talet. Jag ska försöka komma ihåg att fota den vid lämpligt tillfälle så att ni får se härligheten.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att han gillade det!
    Viggo blev riktigt trött efter 20 minuter av simningen idag, det var så spännande med alla människor och vattnet att han inte orkade mer sen.

    En gång när vi råkade vara jättetidigt på plats gick vi i bastun innan simningen för att hålla oss varma och Viggo verkade nog tycka att det var skönt när det var varmt.
    På våren blev han alltid så trött efter simningen att det bara var att hastigt fixa oss klara och sen mata honom, så vi hann aldrig testa bastun då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tänka mig att de skulle gilla att bada en stund, just för värmens skull. Jon blev också jättetrött av simningen, men det var vi också, så kändes inte riktigt rätt med bastu då. Men kanske en annan gång.

      Radera