fredag 29 mars 2013

Sakta men säkert

Nu har jag äntligen börjat "träna" lite. Det är babysteg såhär i början, andningsövningar 2-3 gånger dagligen, men jag känner att det är tillräckligt.

Andningsövningarna går ut på att börja känna sina magmuskler igen, och de är helt härliga. Känslan när man får arbeta med magen igen, otrolig! Det var så länge sedan jag hade kontakt med dessa muskler, att jag nästan glömt bort att de existerar. Några minuter av andningsövningar gör mig helt varm. 

Utöver detta kunde jag gå lite raskare på promenaden idag. 30 minuter var vi ute, men det räckte bra till, sedan började stygnen protestera. På måndagen ska jag börja med muskelövningarna i boken, det ser jag verkligen framemot.

2 kommentarer:

  1. Tack o grattis själv =) Hade du en jobbig förlossning?

    SvaraRadera
  2. Inte var den rolig, men inte skulle jag säga att den var jättejobbig heller. Sådär passlig. :) Jag har nog tänkt dela med mig av en förlossningsberättelse småningom.

    SvaraRadera