onsdag 13 mars 2013

Ska vi klara detta?

Det är mycket man ska tänka på före man får ett barn, hur det ska badas, matas, kramas, uppfostras m.m. Alltid när jag känner mig extra stressad över det faktum att vi snart bär huvudansvaret för att hålla en baby vid liv brukar jag tänka på alla idioter som klarat av det före mig. Om de klarat av det, måste väl jag också?

TV-serien Raising Hope får mig på extra gott humör. Där kommer många bra exempel på vad man Inte ska göra. Som att ge mjölk åt babyn från en plasthandske när du inte har tillgång till nappflaskor. Eller att uppmuntra babyn att börja krypa genom att strategiskt lägga ut sockerbitar på golvet för hen att plocka i sig. 


En annan sak jag lärt mig från denna TV-serie (för alla vet vi att TV-serier bär på den ultimata sanningen) är att det blir nog bra bara man älskar varandra och gör sitt bästa. Alla gör vi misstag ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar