tisdag 19 november 2013

Julklappstips

När jag handlar julklappar är nyckelordet planering. Jag planerar, funderar och tänker på vad jag ska handla, sen skrider jag till verket och köper allt på en gång. Idag gick jag nerför Kungsen här i Ekenäs och funderade på vad nära och kära  behöver. Här följer några utmärkta tips.
 
Biobiljetter till Finlands äldsta biograf. De har något för både stora och små.

Roliga mysljusbollar till ett inredningsfreak. Jag tyckte grannen sade att de även ska få in vita.

En cool bil från Frida Second Hand.

Har du en vän med lika smutsig bil som oss? I K-Supermarket finns en biltvättare som gör ett superjobb. Presentkort dit uppskattas säkert av den late bilisten.

Fotofabrikens Ekenäskalender (bild stulen härifrån). Köp inte alla bara, jag måste ännu inhandla en till min kära mor. 

2 kommentarer:

  1. en kalender skulle man nog kunna köpa, åt sig själv :) men att börja köpa åt andra kan bli svårt... mamma vill ändå inte ha någo om man frågar henne :)
    fast köper man kalendern så blir man kanske bara lite avundsjuk för de fina bilderna som de tar och inte man lyckas med :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjell är onekligen jätteduktig, men övning ger färdighet och dina bilder är nog också fina! Nog vill din mamma säkert också ha något, det gäller att tänka och fundera lite, eller kanske bjuda henne på din goda mat?

      Radera