onsdag 13 november 2013

Ut ett varv

November, känns som en onödig månad ibland. Jag antar att den finns till för att vi, som Alfons, måste ha lite tråkigt ibland för att verkligen kunna uppskatta det roliga. Igår visade sig november från sin värsta (bästa?) sida, regn, kallt, blåsigt och mörkt. Klockan elva kändes som skymning.

November
Jon hade ingen nöd i sitt lilla krypin.
Jag har som mål att vara ute minst 30 minuter varje dag, det är långt ifrån alla dagar det lyckas, men jag försöker. Igår for vi ut i duggregnet, som snabbt blev till ösregn, vilket ledde till att vi bara fick 15 minuter frisk luft. Jag kompenserar med att vara ute extra mycket idag.

November
Finlands största massgrav.
Eftersom det inte finns något roligt att se på här på gården, gick vi till den enda intressepunkten inom ett stenkasts radie, en massgrav. Jag tittade på utställningen och tänkte på människans misär en stund. Sedan gick vi hem och fortsatte vår dag.

2 kommentarer:

  1. ja-a det där är nog en liten grabb som inte klagar över vädret :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För han som sitter inne i sitt lilla krypin spelar det ingen roll om det regnar, blåser eller slaskar. Skulle inte vara så tokigt att få sådan skjuts ibland :)

      Radera