lördag 23 november 2013

Mammalyx

Idag efter babysimmet (som i vanlig ordning var lyckat) for jag in till centrum alldeles ensam. Först hade jag inbokat hot stone massage, som var helt ljuvligt. Kan ni fatta, att bli ompysslad i 40 minuter, otroligt lyxigt.
 
Sedan gick jag uppför Kungsen, gick in i nästan alla butiker och småklämde på allt som kom i min väg. Jag hade massor med tid, eftersom maken först skulle komma efter mig efter att sonen sovit dagssömnen. Hittade en julklapp åt en vän och en åt mig själv. Om jag fortsätter köpa varannan åt mig själv kommer detta att bli en dyr jul...
 
Levande ljus och choklad gör mig också mycket glad.
När jag gick där i lugn och ro konstaterade jag att konceptet lyx ändrat sedan jag blev förälder. Nu känns det superlyxigt att gå i butiker utan att behöva dra på en barnvagn eller fundera på mattider åt den lilla. Just nu är Roger ute på barnvagnspromenad och att få ha hemmet för mig själv är också underbart. Det är dessa små saker som gör att man orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar