lördag 2 november 2013

Simmasimma

Vi har nu babysimmat i två och en halv månad, och nu är Jon otroligt bekväm i vattnet. Han har alltid gillat det, men nu lyser han upp när vi går ner i bassängen. Vi testade på skickdykning för första gången idag, och som allt annat vi testat i vattnet går det som smort. Vid ett tillfälle hade jag på mig simglasögon, så jag kunde titta under ytan när han kämpade sig framåt. Helt otroligt ljuvligt.
 
Jag är glad att vi simmar, även om det ibland känns som mycket pengar för en halvtimme. Jag tror att det verkligen gett en puff i Jons utveckling, speciellt när det kommer till balansen. Då han ligger på golvet och försöker ta sig framåt gör han samma rörelser som han gör i vattnet för att simma.
 
Jag anar att vi kommer att tillbringa en stor del av nästa sommar på stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar