tisdag 30 april 2013

Blondinbellas plus

Grannfrun tipsade mig om att Blondinbella är gravid, hur härligt är inte det? Det ska faktiskt bli riktigt roligt att följa med hennes resa. Jag blev redan blödig när jag läste om när de plussade, Roger och jag hade en mycket liknande reaktion.

Den där känslan alltså, att ta testet utan att egentligen tro att det växer något i magen, och så står det där, tydligt och klart att man är gravid. Väntar barn. Två blir tre o.s.v. Allt snurrar och man kollar stickan tusen gånger för att se om man verkligen läste rätt.

Dagen efter att vi testat positivt flög jag över Altanten. Nio timmar att i lugn och ro processa vad det positiva resultatet betyder för oss. Fastän det är planerat, är det omöjligt att förstå när det väl händer. Det känns fortfarande overkligt, att vi har ett litet kärleksbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar