torsdag 18 april 2013

Garderobsrensning

Idag har jag plockat bland med babykläderna, en av mina favoritsysslor. Jag har konstaterat att de flesta 50or och 56or är för små för vår lilla kille, så han har nu blivit uppgraderad till 62or och ibland t.o.m. storlek 68. Fast vi inte köpt ett enda plagg själva, har jag ändå en hel Ikea-kasse med för små kläder som skall föras till Frida


En stor del av kläderna har vi fått av min mamma, som alltså driver Frida här i Ekenäs. Resten har vi fått av underbart snälla släktingar och vänner. 


Mitt mål är att vi skulle klara oss med en byrålåda för Lillens aktuella storlek (de övriga kläderna som just nu är för stora går i byrålådan nedanför). Just nu går det, nästan. De tre härliga, om än totalt opraktiska, hängselbyxorna, rymdes tyvärr inte med. De plockas fram vid specialtillfällen, då grabben vill vara extra tuff. 

Jag har märkt att våra kläder kan delas upp i två kategorier. De som vi använder varje dag och som är superpraktiska men inte särskilt snygga, och de som är coola och speciella och som jag ser på samt beundrar men inte vågar använda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar