onsdag 24 april 2013

Test på sandväg

Idag har vi testat Emmaljunga-vagnen på sandväg (och lerväg på sina ställen), den rullade på hur smidigt som helst. Bara snön smälter ska vi testa ordentlig terräng.

Jag kände sådan abstinens efter springandet när jag gick i Galoppskogen. Mången kilometer har jag löpt där. Längtar efter att komma ut igen, uppleva hallonstigen, Ekerö-rundan och Horsbäck-varvet på nytt. Känna styrkan i benen, svetten i pannan, skavsåren under foten. En liten stund till måste jag vänta, låta kroppen läka ordentligt. Men snart, snart...


4 kommentarer:

  1. Sen får vi träffas och köra barnvagnsjogging tillsammans! Ja! Ja! Ja! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det måste vi! Jag har faktiskt tänkt på samma sak, vi bor väl inte särskilt långt ifrån varandra. Jag måste bara öva upp konditionen lite först, annars hinner jag inte med :)

      Radera
  2. Nä vi bor ganska nära varandra. Säg till bara när du är redo, jag springer ganska långsamt normalt med vagn.

    SvaraRadera