torsdag 4 april 2013

Första rådgivningsbesöket

Idag var första gången vi hade rådgivningsbesök utanför hemmet. Förstås somnade lillen ungefär en timme före vi skulle fara, så jag blev tvungen att väcka honom mitt i den bästa sömnen. Som ni kan ana blev det inte så lyckat, han var förbannad och gallskrek ungefär halva tiden vi var där, och jag svettades och kunde inte alls koncentrera mig på vad hon sade.

Måtten fick vi alla fall, han var nu 4120 gram och 55,5 centimeter lång. På två veckor har han alltså vuxit 3,5 centimeter och han väger nu 300 gram mer än vid födseln. Inte så konstigt att jag redan varit tvungen att rensa bort de minsta kläderna.

Det är roligt att han växer, fast man ska njuta av den här tiden så väntar jag nog på att han blir lite större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar